Rome

Photography

My image of Rome was completely wrong. I imagined wide streets and kind of a rough atmosphere, next to some ancient building structures. Instead I found a lovely cobble stoned city center, with yes, lots of tourists, but so much charm and such great food to go along with it. As always making it my game to find the authentic places where the locals hang out, that aren’t considered tourist traps, on a photographic level I also tried to capture some of the real Rome. Of yourse then there’s the Colosseum, the Pantheon, etc. and you just can’t get around these.

 


 

Meine Vorstellung von Rom war völlig falsch. Ich stellte mir breite Straßen und eine Art raue Atmosphäre vor, neben einigen antiken Gebäudestrukturen. Stattdessen fand ich ein wunderschönes, gepflastertes Stadtzentrum vor, mit ja, vielen Touristen, aber auch mit so viel Charme und großartigem Essen. Wie immer habe ich versucht, die authentischen Orte zu finden, an denen sich die Einheimischen aufhalten und die nicht als Touristenfallen gelten, und ich habe auch versucht, das echte Rom fotografisch einzufangen. Natürlich gibt es dann das Kolosseum, das Pantheon, etc. und um diese kommt man einfach nicht herum.

Info

Category:

Independent

Year:

2018

Date: